Sobota w pierwszej stolicy Polski czyli Gniezno w jeden dzień.

Miasto każdemu znane, wielu z was zapewne już ma je „odhaczone” chociażby ze względu na słynną bazylikę prymasowską Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny zwaną także Archikatedrą Gnieźnieńską.
Gniezno jest bardzo niedocenionym miejscem!

katedra gniezno

Postanowiliśmy w pewną sobotę pojechać i przyjrzeć się bliżej a pomogli nam w tym urzędnicy. Tak dobrze czytacie! Kojarzycie zapewne wrocławskie krasnale? Miasto Gniezno wyszło z inicjatywą i rozstawiło w mieście 5 rzeźb króli, 2 rzeźby poświęcone legendom, 15 królików a całość ubrała w formę edukacyjnej zabawy dla wszystkich w każdym wieku.
Kołem napędowym całej zabawy jest aplikacja mobilna Królika GOń, która prowadzi nas od początku do końca do każdego ciekawego miejsca zabawiając nas przy okazji quizem i garścią informacji historycznych.

mapka gniezno krolika gon

Nie będę się rozpisywał o poszczególnych przystankach podróży, gdyż nasz spacer po tym pięknym mieście wyglądał dokładnie tak jak zaplanowali twórcy projektu. To był doskonały wybór.
Całą zabawę zaczynamy od dworca PKP i my tutaj zostawiliśmy samochód, rozwiązanie idealne dla ludzi podróżujących pociągiem.

katedra gniezno
krol gniezno
krolik gniezno
makieta gniezno

My dodatkowo zwiedziliśmy klimatyczną Starą Parowozownie. Szczerze polecamy aczkolwiek trzeba pamiętać, że zwiedzać można tylko w określone dni, dlatego najpierw sprawdźcie sobie na stronie, kiedy mają dni otwarte.  Przybądźcie punktualnie na zwiedzanie, gdyż miejsce zbiórki jest słabo oznaczone. Należy poczekać przy bramie wejściowej. Przewodnik po was przyjdzie. Cena biletu normalnego – 9 zł oraz dla osób poniżej 18 roku życia – 6 zł.

parowozownia gniezno
parowozownia bydgoszcz

Po obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie Katedry Gnieźnieńskiej wraz z podziemiami oraz Drzwiami Gnieźnieńskimi. Niestety taras widokowy był nieczynny ze względu na porę roku. Musimy wrócić gdy będzie cieplej. Zwiedzanie Katedry jest podzielone, możecie sobie wybrać pakiet, który Wam odpowiada. Do wyboru:katedra/podziemia/Drzwi Gnieźnieńskie/taras widokowy/muzeum. Całość odbywa się z przewodnikiem audio. Wejście do samej katedry jest darmowe. My zdecydowaliśmy się na całość i nie żałujemy. Zobaczcie zresztą sami co i jak😊. Był to bardzo przyjemnie spędzony dzień w pierwszej stolicy Polski. Szlakiem królików przeszliśmy prawie 15 km! 😊

rynek gniezno
gniezno nocą

Przyjemnie spędziliśmy dzień na świeżym powietrzu, dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy.