Tania Praga, tydzień w stolicy Czech

Zapewne zdarzyło wam się usiąść, spojrzeć w okno i po chwili zadumy, walnąć pięścią w stół. Wstając z fotela podchodząc do okna podjąć spontaniczną decyzje o wyjeździe gdzieś byle dalej, byle odpocząć od otaczającej nas rzeczywistości. Mieliśmy zupełnie tak samo. Zazwyczaj zaraz po tym przychodzi ta znienawidzona chwila refleksji, że przecież urlop, pieniądze, praca. Nie można od tak po prostu wyjechać. Otóż można i wcale nie trzeba mieć milionów monet.

Zapragnęliśmy zwiedzić jakieś piękne miejsce i wybór padł właśnie na Czeską Pragę. Na początku nie do końca wiedzieliśmy jak się za to zabrać by jak najlepiej i najkorzystniej spędzić tam czas. Traf chciał, że nasi znajomi również przymierzali się do podobnej wycieczki.

W dwie pary postanowiliśmy wynająć mieszkanie na tydzień prawie w centrum Pragi. Brzmi drogo? Szczerze wypad na weekend do Wrocławia może was wynieść drożej (tak, wyszedł nas drożej).

Pech chciał, że przed samym wyjazdem zepsuł nam się samochód, nasi znajomi do Pragi jechali od strony naszych zachodnich sąsiadów, więc my musieliśmy poratować się flixbusem, który całkiem sprawnie zawiózł nas w samo centrum tego pięknego czeskiego miasta. Kosztowało nas to ok. 350zł w dwie strony. Możliwe, że flixem da się taniej- my już nie mieliśmy na to czasu.

czechy praga mosty

Spędziliśmy w Pradze sześć pięknych i intensywnych dni w tym pięć nocy, a dzięki AirBnB udało nam się znaleźć całe mieszkanie za niecałe 900zł za nas wszystkich, dodatkowo zaraz pod „domem” mieliśmy przystanek autobusowy. Praga ma najlepszą komunikację miejską jaką w życiu widziałem i dostanie się w każdy zakątek miasta nie stanowi problemu. Szczerze zachęcam do pozostawienia samochodu i podróżowania komunikacją w tym również metrem, które działa jak w szwajcarskim zegarku.
 Pomysł wypadu do Pragi był spontaniczny, na początku wydawał się nierealny, ale ostatecznie okazał się niebywale prosty. Dla mnie osobiście był to ten wyjazd, który rozbudził we mnie chęć poznania świata. Karolina od zawsze wolała na własną rękę poznawać świat a ja do momentu wyjazdu do Pragi obstawiałem tylko na zorganizowane wycieczki. Tym samym zawsze będę darzył Czechy i Pragę osobistym uczuciem i zamiłowaniem.

praga mosty

W następnym artykule podzielimy się z wami wszystkim czego udało nam się doświadczyć w tym pięknym mieście. Oczywiście poza znanymi i uwielbianymi atrakcjami pokażemy i te mniej oblegane przez turystów. Także po chwili cierpliwości zapraszam >>>tutaj. Enjoy!